PULS

Det finns inget svårare än att börja ett inlägg så jag började så som jag gjorde. Hursomhelst så har jag börjat försöka träna nu igen. Både på gym och med promenader/simning och fy för springrundor. Och ja, cykling. Hittills gillar jag mest gym eftersom min kondition inte är den bästa. Men jag och sambon har investerat i denna: 

En superbra pulsklocka. Man ställer in kön, ålder och vikt och sedan är det bara att ställa in om du ex. cyklar eller springer. Den mäter då såklart max och min puls, hur mycket kalorier, hur länge, fett kalorier och kal/min. Till den har vi även köpt ett slags usb minne, man kan då koppla in allt till datorn och få ett eget träningsprogram beroende på vad man vill uppnå för mål och se hur man förbättras. Själv använder jag inte usb:t men sambon gör det. man kan även köpa till nån slags GPS funktion, då får man se hur långt och hur hårt (max, minimi och per minuter) man springer. Jag rekommenderar den verkligen. Själv peppar den mig mycket. Som ni ser på bilden heter den polar RCX3

Inga kommentarer: