Three Little Birds

Godkväll och ursäkta den dåligt valda rubriken. Har inte alls haft ork att skriv blogg, det har inte heller hänt nånting som skulle behöva skrivas. Igår var min mage som en uppblåst ballong fylld med sement-is, om jag skulle förklara känslan. Ibland kom det som ilningar genom hela magen, så jag har varit hemma från skolan idag och igår. Men jag tänker försöka fara imorgon. Ringde till Rådgivningen idag och di skicka mej ti en läkare, vilket jag tyckte var en aning konstigt, jag ville ju dit på en kontroll till kända människor och inte till en svensk läkare (som int fatta va "vinglo" va, ja fixa de me att översätt ti svenska, snurrig :b), jag förklarade situationen och hon sa att det troligen var från denhär magsjukan som går, som jag kanske hade en natt och som dea haft. Men jag blev sjukskriven till fredag och som medicin: ingen stress och vila. det lät svårt. så nu ska jag göra ingenting till fredag. VAD GÖR MAN DÅ? Jag har ju min låt på gitarren som jag kan spela då ingen är hemma (eftersom ingen tycker den är bra, jag tycker), kanske jag kan skriva upp vad vi måste ha från Ikea eller planera nånting annat. kanske nån vill komma och hålla mig sällskap en kväll, jag lovar kaffe och bulla.

Förra veckan överraska dea mig med att säga att "på fredag ska vi fara ti vasa efter att du slutar jobb så ska du få lite nya kläder så du int måst klaga på att int du har na na mejr :)" jag blev glad <3. så vi shoppa till mig: 4 toppar och 1 tröja (eftersom det är övredelen jag har svårast att få något gammalt som passar), till dea: en t-skjorta som kosta skjortan :D Till beibin: 2 söta dräkter, name it. :)



(den spelas på högsta volym flera gånger om dagen, den är såååå skön)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Mia,
Känner så väl igen rastlösheten då man bara ska gå omkring och vänta barn. Men sen kommer du att minnas denhär tiden som jättefin. Ta nu vara på lugnet, det blir liksom mera fjong sen :-).
Allt gott, och som sagt kommer det att gå jättefint!

Hälsn. The mother of Elin

Mia sa...

ja LUGNET. det kan bli en svår sak. hoppas att fjong är ngt positivt, och inget som kommer snabbt och oförberedande