HJÄLPKÖKSOLYCKAN MM

Jag måste erkänna att jag tog sommar lite för tidigt. Vaknade med sjuk hals och en täppt näsa. Men, det är inget som jag kan säga men skriva är ju en annan sak. Men solar man så solar man!

Idag har vi firat 1 maj tillsammans med syrran och hennes familj. Vi satt på vår terrass och hade ställt till med ballonger, mjöd och dopp! Så denhär helgen har man iaf. fått i sig tillräckligt med godsaker. Men det är just därför jag också vill hålla igång med gymträning, jogging mm. Så man skall kunna unna sig mycket gott utan att känna sig som en ballong flera dagar efteråt. Det blir som en jämn balans i det hela och inte som min pappa brukar säga "för stort intag och för lite förbränning". Sen tycker jag också att man mår mycket bättre av att hålla igång med nånting. Man äter automatiskt hälsosammare (skulle t.ex. aldrig kunna tänka mig att äta snabbmat efter en joggingrunda). Och personligen så mår min mage mycket bättre. Redan nu efter vappen och 1 maj så är min mage helt i obalans bara för att jag ätit massa ohälsosamt, blä. För att inte tala om halsbränna, typ. 


Sen måste jag även berätta om vår lilla hjälpköksolycka. Jag har ju alltid sagt att "jo, här har vi bort en golvlist men om det bara är här nåt saknas så det är förlåtet..." I fredags när tvättmaskinen skulle tömma sig på vatten hände en liiiten olycka. Vattnet drog inte ner i avloppet vilket ledde till att allt vatten som var i tvättmaskinen slussades ut mot vardagsrummet/tamburen. HEJA. Tog tag i en golvraka och försökte dra in allt i hjälpköket igen men märkte senare att det endast for runt tvättmaskinen och ut igen. Så fick dra det hela vägen till golvsilen i duschen. När vi slutligen fått bort allt vatten från laminatet hade såklart vatten trängt in under golvet ca 3 brädor bort. HEJA. När man gick på golvet lät det klitchklitchklitch och vatten sprutade mellan bräden. Vi bröt upp golvet en bit och lät det lufttorka, och såklart hjälpte golvvärmen också. Men tänk er vilken panik som uppstod när vatten strömmar ut i tamburen och under golvet! 
Nu är dock avloppet fixat och tvättmaskinen igång igen!


.

Inga kommentarer: