BLOD SVETT OCH TÅRAR

Ja det har denna vecka fört med sig så jag kan lugnt säga att jag är lättad över att den snart är slut och hoppas på bättre tur kommande vecka. Avslutade den hemska veckan med att inhandla en Nokia Lumia åt mig och sambon handlade en åt sig. Ni vet, om nåt är helt åt skogen så blir det alltid bättre om man köper nåt fint åt sig att titta på de gånger man vill slänga nånting i väggen. 

Sen måste jag bara försöka förklara nånting åt er. Det kan vara aningen svårt men, jag har alltid trott att det är gratis att använda facebook. Eftersom det står det "det är gratis och alla kan gå med". Så då trodde jag att jag med min supernya high-tech telefon kan använda facebook utan att betala nånting alls, lika som jag använder typ Inställningar eller Spel på den. Men nej, tydligen inte. Sambon försökte förklara men det kom inte riktigt ända fram. Så då kan jag inte för nåt i världen förstå hur det kan vara gratis.... Men hursomhelst, jag får vänta med att använda facebook från telefonen tills jag förstår när och vad jag betalar för.


2 kommentarer:

Anonym sa...

hehe du e bra rolig! du vet facebook är en del av internet. Internet är nått som inte är gratis. Sidorna på internet kostar inte (oftast) men det gör själva nätet. Tänk så här - det är som att ringa. Att den i andra ändan pratar - kostar inget. Men att ringa kostar.
Sen hoppas och tror jag att du int mena att du int förstod!

Mia sa...

Jo jag har lärt mig nu. Men det var det som var grejen, jag har trott att den sida man är på får lite pengar för att man använder den. Men då att facebook var gratis att använda på alla sätt. :P