Tillägg

Jag glömde att skriva att jag har fått ett halsband av min kära mor, en mexikansk graviditetsbola, kort sagt ett silversmycke som klingar när man går, :)

"Den mexikanska bolan är ett vackert smycke för gravida. Inuti smycket finns en liten xylofon. På den dansar en liten boll runt och avger ett speciellt svagt ljud när kvinnan rör sig. Smycket bärs långt ned på magen och från ca 20:e graviditetsveckan kan barnet i magen höra och känna igen ljudet. Det magiska rogivande ljudet lugnar bebisen under graviditeten och efter födseln känner barnet igen ljudet och blir lugn av det."

ska bli spännande att i framtiden sen prova om den har funkat (;

Kom just hem från rådgivning där jag svarat på 5 snabba frågor om våld i familjen. Försökte med all respekt hålla miin och tänka på att sånthär kan man inte skämta bort fast det för mig var så löjliga frågor. T.ex. "har din partner hotat eller förgripit sig på dej?"

Inga kommentarer: