small talk

Jag har alltid svårt att behärska mig i pressade situationer. Jag tycker att jag måste säga nånting och kommer på väldigt dåliga kommentarer. Small talk är alltså inte min starka sida. I butiken:

Jag: Hej.
Svar: Hej
Jag: ... Jassååå, du e också å handlar!? ( NO SHIT liksom )
Svar: Jaa'a, lite måst man ju
Jag: Jaa'a, jag å ... ( NO SHIT, igen)
 ....
Jag: Hejdå
Svar: Hejdå

Traskar vidare och blundar i hopp om att ingen hört och har brödet under armen i kassan och halvt glömmer att betala det.

2 kommentarer:

Annika sa...

haha, så där är jag också. Just att man är och handlar är ju den värsta situationen. :D

Anonym sa...

Hej! Har en fråga, vet ju att du brukar vara ut med rullskridskorna ofta... Hur är det med skydden, vilka brukar du använda? Funderar på att börja åka, och tar gärna emot lite tips... :) (Som anonym så behöver jag inte låta så dum :D )