Nästa rubrik: träning.
Var skall man börja, sluta och ta upp i ETT inlägg? Börjar lungt och försiktigt med att jag kör 5 gympass i veckan med olika muskelgrupper/gång och de är uppdelade i ben&rumpa, (övre)rygg&biceps, (nedre) rygg&mage, axlar och bröst&triceps. Kör oftast 2 press övningar och resten lite lättare. Så kör jag även superset (att man tar t.ex. 3 övningar efter varandra och pausar mellan seten) och dropset att man börjar tyngre och kör t.ex. 8 tunga reps och tar bort vikter och 8 igen, tills man är på lätta. Blir många repetitioner i slutändan och är tungt. En annan variant är att man börjar lätt och sedan tyngre och tyngre för att sedan fara ner igen till ursprungs vikten. Min absoluta favorit just nu är benträning för att det är så himla jobbigt.
På morgondagens träningschema står bröst och triceps. Skall försöka mig på 8*8 (8 set 8 reps) på 45 kg i bänk. De första seten går bra men på de sista kommer väggen emot. Det är iaf planen. Får se om någon annan planerat nåt annat heh.

Nu önskar jag er alla en trevlig midsommar. För mig spenderas den troligen på hemmafronten i väntan på måndag.

Inga kommentarer: