GULDFISK


Jag känner att jag måste be om ursäkt till den som äger en ljusblå citroen och körde på fäbodavägen idag. Dig som jag körde 5 meter bakom, höll ett öga på och trodde du var min vän. Det var du tydligen inte, men förlåt om du blev rädd och trodde jag skulle förfölja dig. Det skulle jag ända tills jag insåg att du var någon annan och att du inte skulle till pörkenäs dit jag skulle. Så vad lär vi oss än en gång?

  1.  Ha alltid med en karta, helst en man ritat själv så man vet vad som är upp och ner och vad som är vad, så man kan skita i alla småvägar och liksom ha ett eget språk man förstår och inte behöva riva upp hela finlands karta för att hitta till Pörkenäs. 
  2. Dra inte en rövare och tro att den som kör framför dig på denna minimala väg skall till samma ställe som dig, du kan ta fel och hamna i typ Socklot. 
  3. Kör inte dit du aldrig kört och tro för allt i världen inte att du kan vägen ifall ditt lokalsinne är lika bra som en guldfisks.
 

1 kommentar:

Hans-Åke Norberg sa...

Hej!

Jag vill bara visa att det finns en ny webbutik som heter www.aleka.se som innehåller över 8000 lås, brand och säkerhetsprodukter. Tänkte om ni vill gå in och se om det är nåt som passar. Om ni har nån plats för länkar får ni gärna lägga in min länk om ni tycker sidan är bra och relavant.
Tack på förhand.
Mvh//

Hans-Åke på Aleka